Even voorstellen: Hille Vonk

In 2004 ben ik begonnen bij Audiocom. Daarvoor jarenlang voor een Volkswagen-Audi dealer gewerkt en altijd al veel interesse gehad voor mobiele telefoons en de car-electronics, zoals Stinger’s radar alarmering en caraudio in de breedste zin van het woord.

In die tijd waren er nog niet zoveel telefoonwinkels als nu en ook op het internet kon je niet online shoppen zoals we nu gewend zijn. De meest verkochte telefoon was een Nokia, er waren nog maar net kleurenbeeldschermen en camera toestellen. MMS (foto versturen) bestond nog maar net, instellingen moesten handmatig worden toegevoegd aan de, bijvoorbeeld, Vodafone Live! settings.

In de loop der jaren nam de mobiele telefonie een vlucht en tegenwoordig kunnen we niet meer zonder. Zakelijke Vaste Telefonie heeft een soortgelijke ontwikkeling doorgemaakt: van een KPN koper verbinding tot tegenwoordig een hosted oplossing met toestellen verbonden met het internet via DSL, glas of 4G. Van een centrale in de eigen meterkast tot tegenwoordig een online omgeving om zelf alles in te kunnen regelen omtrent bereikbaarheid, keuzemenu’s en routering van toestellen, met een app op je mobiel waarbij je ook met je vaste nummer kunt bellen.

Scheiding tussen zakelijk en consument.
Al die jaren hebben we de zakelijke klant en consument vanuit dezelfde winkel bedient, maar steeds meer merkten we dat een scheiding hiertussen noodzakelijk werd.
In de zomer van 2016 hebben we daarom ons Business Center geopend en sindsdien is dit mijn vaste stek, al vind ik het nog steeds leuk om zaterdags in de winkel te helpen.

Inmiddels hebben we een uitgebreid en divers portfolio van zakelijke klanten die zowel de vaste als de mobiele telefonie bij ons hebben ondergebracht. Veelal ook met vast-mobiel integratie. Deze klanten kunnen, waar ook ter wereld, gesprekken ontvangen, uitbellen en doorverbinden alsof ze op kantoor zitten.

Voor de klant complexe vraagstukken zijn vaak eenvoudig op te lossen:
Een voorbeeld is de klant heeft een bedrijf in Groningen en in Leeuwarden met één centraal telefoonnummer. Maar klanten die bellen vanuit het verzorgingsgebied Leeuwarden moeten eigenlijk bij de vestiging Leeuwarden uitkomen en op dezelfde manier moet dat ook werken voor de klanten vanuit de regio Groningen. Klanten die bellen vanuit de regio 058 worden nu automatisch doorgeschakeld naar vestiging Leeuwarden en vanuit 050 automatisch richting Groningen. Hoe? Vrij eenvoudig, door gebruik te maken van het afzendernummer schakelt onze centrale automatisch.

Ook de bereikbaarheid tijdens feestdagen vergt altijd wat extra aandacht:
Vlak voor kerst altijd een rondje bellen: “denken jullie aan het bandje? “
Vele malen resulteert dit in: “kun je het zelf even inspreken, alles moet af voor het einde van de dag, het inspreken heb ik nu echt geen tijd voor.“

Wij zijn niet moeilijk en doen dit graag!
Voordeel voor de klant: voor al deze wijzigingen en extra aandacht krijgt de klant geen factuur. Onze klanten hebben een servicepakket wat allesomvattend is, geen extra kosten bij wijzigingen, aanpassingen in openingstijden, veranderende meldteksten etc.

Dit werkt zowel voor mij, als voor de klant veel prettiger.